מערך למורה – סיפורה של שרה וקסלר גולדמן מערך פעילות לכיתות ה – ו

416

פעילות העשרה זו היא חווייתית ואנו ממליצים להעביר אותה בסמוך ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. הפעילות מתאימה לתלמידי כיתות ה-ו בכל בתי הספר בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, וכן בחינוך המיוחד. לפני הפעילות בחינוך המיוחד – אנא קראו את מסמך העקרונות וההמלצות לחינוך המיוחד. במהלך הפעילות יעברו הילדים מסע בזמן עם הילדה שרה גולדמן. שרה היא שורדת שואה שחוותה את השואה כילדה. המסע מתחיל בילדותה בעיירה מזריץ׳ פודלאסקי שבפולין, לפני מלחמת העולם השנייה, ממשיך אל תקופת המלחמה ומסתיים ב עלייתה לארץ ישראל.

בפעילות ילמדו התלמידים על חייה של שרה, יכירו את בני משפחתה ובעזרת תשובות לשאלותיה יסייעו לשרה לחדש את שלט הבית שלה, שעליו שמרה כמזכרת ממשפחתה בזמן המלחמה . הם גם ילמדו על הקהילה היהודית בעיירה ועל מהלך האירועים בתקופת המלחמה ולאחריה .

הלמידה תתבצע תוך התנסות, חוויה והיכרות עם התחושות, עם התחביבים , עם המחשבות ועם הפחדים הבאים לידי ביטוי בדרך ההתמודדות של ילדה בתקופה ההיא. בפעילות יגלו התלמידים אמפתיה כלפי שרה, יכירו את שגרת החיים של הילדים בתקופת השואה דרך פעולות יום-יומיות המוכרות להם משגרת יומםבית ספר, חברים וכו .

  קישור למערך השיעור המעניין 

מקור וקרדיט :  משרד החינוך ,  האגף לחינוך יסודי

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *