החברה הטובה של אנה פרנק גרה כיום בירושלים

3255

 

בצילום למעלה :

התיכון היהודי בו למדו אנה פרנק וחנה גוסלר

חנה גוסלר ("Hannah 'Hanneli' Elizabeth Goslar") נולדה ב-12 בנובמבר 1928, ידועה בשל היותה חברתה הטובה של אנה פרנק. שתיהן למדו יחד בבית הספר מונטסורי באמסטרדם (קרוי היום על שמה של אנה פרנק).

ילדותה

גוסלר נולדה בברלין בשנת 1928 כבתם הבכורה של האנס גוסלר ורות ג'ודית קלי, משפחה של יהודים דתיים. אביה היה ראש לשכת העיתונות הפרוסית עד 1933 ואמהּ עבדה כמורה. בשנת 1933 עם עלייתה של המפלגה הנאצית לשלטון אולץ אביה להתפטר מעבודתו. לאחר מעבר המשפחה לאנגליה, שבה לא הצליח האנס גוסלר לשמור את השבת בעבודתו, עברה המשפחה לאמסטרדם. גוסלר למדה בבית הספר המונטסורי ובתיכון היהודי באמסטרדם יחד עם חברתה הטובה ובת כיתתה אנה פרנק.

המעצר

בשנת 1943, גוסלר, אביה וסביה יחד עם אחותה הצעירה גבריאלה (גבי) ואירמה ביפוס (נערה יתומה שהתגוררה עם משפחת גוסלר) נעצרו ונשלחו למחנה המעבר המשטרתי ליהודים וסטרבורק שבהולנד. משם הועברו למחנה נפרד בברגן-בלזן ששימש כמתקן להחלפת אסירים. גוסלר שהתה בברגן-בלזן באזור מיוחד הודות לדרכונים הארצישראליים שהיו ברשות משפחתה. בין ינואר לפברואר שמעה גוסלר כי חברתה אנה נמצאת במחנה לידה (רבים סברו שמשפחת פרנק נמלטה לשווייץ) והצליחה לזרוק אליה חבילה עם מעט אוכל ובגדים זמן קצר לפני שאנה פרנק מצאה את מותה במחנה ממחלת טיפוס הבהרות. גוסלר יחד עם אחותה גבי היו היחידות מבני משפחתה ששרדו את המלחמה וב-1947 הן עלו לישראל. אביה, אמהּ וקרובים נוספים נפטרו במהלך מלחמת העולם השנייה. גוסלר מוזכרת ביומנה של אנה פרנק מספר פעמים יחד עם אירוע מיוחד בו ראתה אנה פרנק את גוסלר קוראת לה בחלומה ממחנה הריכוז, בתקופה שאנה פרנק שהתה עדיין בבית המסתור באמסטרדם.

כיום

גוסלר נישאה לד"ר וולטר פנחס פיק ונולדו להם שלושה ילדים, ביניהם חוקר המוח הפרופ' חיים (חגי) פיק, ועשרה נכדים. היא גרה כיום בירושלים. הופיעה במספר תוכניות טלוויזיה וסרטים אודות אנה פרנק, ביניהם "שבעת החודשים האחרונים של אנה פרנק" (1988), ו"זוכרים את אנה פרנק" (1995).

מקור
0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *