הנערות היהודיות באושוויץ ובקבוק המים שהשליכו לילד יהודי צמא

400

ביולי 1944 טרם יצאה לפועל תוכניתו של אייכמן להמית בגז ארבעה  טרנספורטים של יהודים מדי יום , אך הטרנספורטים וההוצאות להורג התבצעו בקצב מואץ. עם עליית הטמפרטורה בקיץ , התלהטו גם הרוחות . " הצפיפות  והחום והתורים , אינסופיים,  את  יודעת לא יכולת לראות את הסוף " נזכרה לינדה. " אנשים היו עייפים. הם צרחו בהונגרית  על הנערות היהודיות שעבדו ב"קנדה",  , ויז ! ויז" ! מים  מים !"

גישה למים דווקא הייתה לנערות "בקנדה" . "אחת מאלה שעבדו איתי לא יכלה לשאת את זה , היא הלכה ומילאה בקבוק מים מהערמה שמיינו , וזרקה אותו מעבר לגדר. ילד יהודי קטן, שהיה צמא מאוד מהנסיעה ברכבת ,  רץ אחריו" .

איש הס.ס  המצודד , גוטפריד וייסה בן העשרים ושלוש , לא נראה כאדם שמסוגל לבצע רצח בדם קר .  עיניו הקרובות  זו לזו ואפו הרציני למראה העניקו לו חזות כנה ושקולה. הוא רץ אחרי הילד היהודי , תלש את הבקבוק מידיו והשליך אותו הרחק. לאחר מכן העיף את הילד באוויר ונעץ בו את כידון הרובה שלו בנופלו , אחז בזרועו ו"רוצץ את הראש של הילד על הקיר באושוויץ ". נשמעה צרחת אישה, ואז השתררה דממה.

, מי עשתה את זה"  הרעים איש הס.ס. בקולו על הנערות . "מי זרקה מים ליהודים המלוכלכים האלה? "

הוא צעד נמרצות לתוך מתחם המיון " קנדה" כיוון את רובהו אל הנערות היהודיות ופקד על כולן להסתדר בשורה. " מי עשתה את זה? " צרח .

אף אחת לא פצתה פה.

"אם לא תצאי  מהשורה, אני הולך לירות באחת מכל עשר. המוות שלהן יהיה על ראשך!"

אף אחת לא זזה . הוא ירה בנערה הראשונה בשורה.

"מי עשתה את זה" ? הוא הלך עשרה צעדים וירה בעוד נערה יהודיה.

"מי זרקה מים ליהודים המלוכלכים האלה? "

דממה.

עשרה צעדים . ירייה.

שישים נערות יהודיות הוצאו להורג בגלל בקבוק המים .

למחרת היו במחנה המיון בקנדה"  שישים נערות  יהודיות חדשות.

מקור :

הת'ר דיון מאקאדם , 999 נשים צעירות : סיפורו של הטרנספורט הראשון לאושוויץ , הוצאת מטר, 2021

 

 

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *