מזכרת נצח מאמא

1606

 “לילדה החמודה שלי, מזכרת נצח, אמא”, אלה המילים שכתבה אמה של חוה על גב התמונה שהשאירה בידי המשפחה שהסתירה את בתה בכפר בפולין • 72 שנה אחרי, קיבלה הבת את התמונה עם ההקדשה המרגשת

חוה ניסימוב (78) חייתה בתור ילדה בגטו ורשה ומשם הוברחה לכפר קטן. היא הוסתרה על ידי משפחה פולנית בזמן שאמה עברה לגרמניה לעבוד שם. אלא שכעת, 72 שנה אחרי המלחמה, נפגשה ניסימוב עם בני משפחתו של הפולנייה שהסתירה אותם וגילתה צילום ישן ששלחה לה אמה לגטו.

ניסימוב רואיינה לאחרונה על ידי עיתונאית פולנייה שהצליחה לאתר עבורה את המשפחה שהסתירה אותם.

"ברחנו מהגטו בוורשה ובתוך שק העבירו אותי לכפר", מספרת ניסימוב ל"ידיעות אחרונות". "הייתי בת שלוש וחלק גדול מהזמן הסתתרתי מאחורי הארון.

את התמונה הזו אמא שלי שלחה מגרמניה לאישה הפולנייה שהייתי מוסתרת אצלה שלוש שנים. חשבתי אז שהיא שכחה אותי. אמא שלי ניצלה, אבל מגיל שלוש והלאה לא גדלתי איתה יותר. לתמונה הזו יש משמעות מאוד גדולה בשבילי, כי אני יודעת שאמא התגעגעה וזכרה אותי".

ניסימוב מספרת כי בימים האחרונים קיבלה הודעה מהנכד של אותה פולנייה שהסתירה אותה ובה תמונה של אמה מהגטו. האם עברה מפולין לגרמניה כדי לעבוד והותירה את חוה הקטנה מאחור. במשך שנים חשבה ניסימוב שאמה שכחה ממנה. "הרבה פעמים חשבתי שאמא שלי לא אהבה אותי", היא מספרת. "לקבל כזה פתק זה משהו ממש גדול. בצד אחד הייתה תמונה ובצד השני כתוב 'לילדה החמודה שלי, מזכרת נצח. אמא'. זה מרגש מאוד".

אמה של ניסימוב הגיעה בסופו של דבר ארצה, אולם השתיים לא היו בקשר אחרי המלחמה והיא גדלה בקיבוצים ובכפרי נוער. "זה מרגש בטירוף", היא אומרת. "לא הצילום כמו מה שכתוב מאחוריו. לא ייאמן שהכל קורה ממש עכשיו".

  מקור וקרדיט :

עיתון ידיעות אחרונות,  2017

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *