יהודה גראי , נער בן 15 , החיים וההישרדות בבלוק הילדים באושוויץ

1710

כאלף חמש מאות ילדים ונערים חיו בבלוק הילדים באושוויץ , בתוך צריף המיועד להכיל ארבע מאות עד חמש מאות איש בלבד . "רבצנו על הרצפה דחוקים וצפופים כסרדינים איש ליד רעו".

בלילות היו כמה נערים  אמיצים יוצאים ל"פשיטות" . הגניבות היו דבר מקובל במחנה אושוויץ והנערים מבלוק הילדים גילו תמיד יותר תושיה מאחרים ויוצאים בלילות לגנוב אוכל מבלוקים סמוכים של אסירים אחרים.

" פעם באחת "הפשיטות" בלילה ,  מתחת לראשם של החייטים נמצאה כיכר לחם שלמה. הם ישנו על כיכר זו. לאחר ששלפתי את כיכר הלחם מתחת לראשם , הנחתי במקומה לבנה עטופה בנייר, כדי שלא יתעורר חס וחלילה . הכל מסביב ישנו . נמצאו שם אלפי-אנשים, ודי היה באחד בלבד שיבחין בי כדי להמיט על ראשי צרה צרורה. חזרתי אל בלוק הילדים , מקום מרבצי, הערתי את חברי . חיש  קל חילקנו בינינו את כיכר הלחם ובלענו אותה פרוסות פרוסות.

החייטים שהיו בעלי פרוטקציה , לא העזו להוציא הגה מפיהם. ואולם מעתה ואילך נמנעו מלהטמין כיכר לחם שלימה תחת ראשם. בעצם – אפילו פרוסה בודדת אחת לא הצפינו עוד בתנאים כאלה.

מקור :

יהודה גראי , סיפור הישרדות , הוצאת רשפים , 1986 .

הערת המערכת : ד"ר יהודה גראי , היה בזמנו מבכירי הרופאים הפסיכיאטרים בישראל.  נולד בהונגריה בשנת 1928 . בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית.

 

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *