ילדים בגטו ( אתר גלים)

4214
bullet history
  • על רקע האתגרים בהוראת השואה לגיל הצעיר, מעניין להכיר את האתר הוירטואלי העוסק בילדים בשואה ומיועד לכיתות ה'-ח'. לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2006 עלה באתר יד ושם תת-אתר בשם "ילדים בגטו". האתר הוא פרי שיתוף פעולה של עמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב, מיסוד האוניברסיטה עברית, ובית הספר להוראת השואה ביד ושם. הקמת האתר התאפשרה הודות לתמיכתה של ועדת התביעות של העם היהודי מגרמניה.
 
  • האתר "ילדים בגטו" הוא אתר על ילדים שנכתב בעבור ילדים. האתר מתאר את החיים בתקופת השואה מנקודת מבטם של הילדים שחיו בגטו, ומנסה להציג את החוויה המורכבת של החיים בגטו בדרך שתהיה נגישה גם לילדים בימינו ומתוך רגישות והתחשבות בגילם הצעיר.
    בצד תיאור קשיי החיים בגטו מציג האתר את גילויי האומץ, התושייה והיצירתיות של ילדי הגטו. אחד המסרים החשובים של האתר הוא שגם בזמנים של קושי ומצוקה היו מי שנאבקו על שמירת צלם האנוש ועל קיומה של חברה המבוססת על דאגה לזולת, על תרבות ועל רוחניות
  • במרכז האתר עומד ייצוג דמיוני של רחוב בגטו. הילדים מוזמנים "לנוע" ברחוב "ולהכנס" לאתרים שונים ברחוב על פי בחירתם. בין האתרים ברחוב אפשר למצוא את חומת הגטו; ילדים העומדים בתור לקבלת מזון; בית ספר בסתר; ילדים עובדים ועוד. כל אתר מציג זוויות שונות של נושא מסוים כך למשל, לחיצה על חומת הגטו ברחוב מובילה לנושא "סגירה ובידוד", לחיצה על דמותם של הילדים העומדים בתור לקבלת מזון מובילה לנושא של "רעב בגטו" וכדומה.
    בכניסה לכל אחד מהאתרים מובא מבוא קצר המתאר את המציאות הקיימת בגטו והפעילות בהם מציגה את הקשיים והדילמות העולים ממציאות זו ואת ניסיונות הילדים להתמודד עם המצב הקיים.
    בכל אתר מופיעים מוצגים מקוריים מתקופת החיים בגטו (תצלומים, חפצים, ציורים, קטעי יומנים, שירים) וכן עדויות בכתב ועדויות וידאו של ניצולי שואה. המוצגים מלווים בפעילות אינטראקטיבית מעוררת מחשבה.
  •   לאתר "ילדים בגטו
  • bullet history"אין משחקים ילדותיים" באתר יד ושם
 
0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *