"כנגד כול הסיכויים" סרט על סיפור חייו של האלוף (במיל') חיים ארז

3345
 אירופה. מלחמת העולם השנייה. ילד יתום בן ארבע, אָנֶק רוזנברג, לימים חיים ארז, שידע ילדות מאושרת בוורשה בירת פולין עד פרוץ מלחמת העולם השנייה, חוצה את אירופה ואסיה, ארז נולד בשנת 1935, בוורשה בירת פולין, למשפחה יהודית גדולה ומבוססת. לאחר שכבשו הגרמנים את מערב פולין ב1939, החליטו הוריו לעבור לביאליסטוק, עיר במזרח פולין שהייתה אז תחת כיבוש סובייטי. בתקופה זו נעלמו עקבותיו של אביו של ארז, שניסה לחזור אל ורשה.
ב1940 אספו השלטונות הסובייטיים את היהודים ושלחו אותם למחנות עבודה. כשפרצה המלחמה בין ברית-המועצות לגרמניה ב1941 שיחררו הסובייטים את האזרחים הפולנים שכלאו, אז עברו ארז ואימו לבוכרה. ב1942 נעצרה האם על סחר בלתי-חוקי ונכלאה, ואילו ארז בן ה-7 הועבר לבית-יתומים בחסותו של הצלב האדום.
ב1943 עלה ארז לארץ ישראל במסגרת ילדי טהראן, דרך איראןהודו ומצרים. בתקופה זו שוחררה אמו מן הכלא, ולאחר המלחמה החלה במסע מערבה במטרה לעלות לארץ גם-כן. ב1947 פגשה את דוד בן-גוריון שסייר במחנות-העקורים בגרמניה, והוא סייע לה לאתר את בנה, שהתגורר בנהלל. בהגיעה ארצה בשנת 1948 נפגשה עם בנה, ועם סיום לימודיו בנהלל ב1951 עבר להתגורר עימה בביתה שבנהריה.
 ערך אל"ם (במיל') שאול נגר
 "כנגד כול הסיכויים" הוא סרט על חייו של האלוף (במיל') חיים ארז, ניצול שואה ומ"ילדי טהרן" שהגיע לארץ בגפו בהיותו כבן שש וחצי והתערה בחיי הארץ והמדינה.
"מצביא, מנהיג ומוביל" אומר עליו רס"ן (במיל') יוסי רגב, שהיה מ"פ בחטיבת הצליחה של חיים ארז כמח"ט במלחמת יום הכיפורים, ובטנק הראשון שחצה את תעלת סואץ במלחמה. לאחר מסע מיגע שנמשך כשנתיים על פני אירופה ואסיה וחצי, הגיע חיים ארז, כאחד מ"ילדי טהרן", למושב נהלל, שם אומץ על ידי צבי וציפורה שניפר זכרם לברכה, וגדל בביתם כבן משפחה עד גיל גיוס לצה"ל. שם בנהלל קיבל את חינוכו ושם עוצבה דמותו כצעיר ישראלי האוהב את החקלאות, את הארץ ואת הטבע. השנים שעשה בנהלל בבית משפחת שניפר, היו בין גורמים שהניעו אותו להישאר בצבא הקבע ולתרום למדינה, עשייה שבה הוא ממשיך עד היום. לסקירה המלאה באתר "יד לשריון"

כנגד כל הסיכויים_חיים ארזק – YouTube

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *