ג'וזי טראום , בת 3 , מוסתרת במנזר בלגי

243

ב-1942, על רקע הסכנה הנשקפת ליהודים בבלגיה, שתי נשים בתנועת ההתנגדות  הבלגית משכו את הפעוטה היהודיה  ג'וזי טראום, כשהיא בוכה  בצרחות, מאמה, פאני. לפני ששלחה את ילדתה היחיד עם הנשים, האם פאני תפסה עוד הצצה אחרונה בתלתלים הרכים והבלונדינים של ג'וזי בת השלוש. היא לא ידעה אם ג'וזי תהיה מוסתרת בבטחה במקום סודי … או אם אי פעם תראה את בתה שוב.

אביה של ג'וזי הפעוטה הצליח לברוח ללונדון

פאני , אמה של ג'וזי , עצמה השתתפה בתנועת ההתנגדות הבלגית. באמצעות מעורבותה בתנועת ההתנגדות המחתרתית, הצליחה פאני  האם לדאוג שהמחתרת הבלגית תסייע בהסתרתה של הבת הפעוטה.

האם פאני  וגם הוריה  נתפסו ע"י הנאצים בבלגיה  וגורשו לאושוויץ באותה שנה. האם פאני שרדה בדרך לא דרך ולאחר תקופת שיקום ארוכה הצליחה להתאחד עם ילדתה.

הפעוטה ג'וזי טראום שרדה את השואה כילדה מוסתרת בבלגיה. היא הייתה רק בת שלוש כשאמה קיבלה את ההחלטה המייסרת לשלוח אותה משם ללא מידע על היכן היא תגור או מי יטפל בה.

קבוצת נזירות קלטה את ג'וזי ועוד כמה ילדים יהודים כדי לחיות עם כמה יתומים נוצרים. כשנודע לנזירות שקצינים גרמנים מחפשים את הילדים היהודים, הם הבריחו אותם בלילות.

ג'וזי שובצה למשפחה נוצרית בבריסל שם הוסתרה . רק לעתים רחוקות היא יצאה מהדלת, כך שקיומה נשאר סודי.

1945-1949: לאחר שחרור בלגיה, ג'וזי נמצאה על ידי אחת מדודותיה דרך קשרים במחתרת.

האם פאני אושפזה בבית החולים לאחר ששוחררה מאושוויץ ולא חזרה לבלגיה עד סוף 1945 כשהיא וג'וזי התאחדו. אמה של פאני נרצחה זמן קצר לאחר שהגיעה לאושוויץ והסבא , אביה של פאני נרצח גם הוא לאחר שגורש.

אביה של ג'וזי  הפעוטה חזר לביתם בבלגיה ב-1946; הוא נפצע קשה כשביתו בלונדון הופצץ. ב-1949 עברה המשפחה לארצות הברית, שם התיישבה בניו ג'רזי.

ג'וזי נסעה לישראל בתוכנית לימודים של שנה לאחר התיכון. שם הכירה את בעלה, אלפרד טראום, ניצול קינדרטרנספורט מאוסטריה. כעת הם גרים במרילנד ליד ילדיהם ונכדיהם. ג'וזי סיימה את התואר השני שלה ועבדה כעובדת סוציאלית עם ילדים שעברו התעללות.

מקור

 

0

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *